Google Display -mainonta

Display -mainonta tuo usein ensimmäisenä mieleen bannerimainokset, mutta Display-mainonta on paljon muutakin: tekstimainontaa tai videoita. Pääasia on, että mainos toimii visuaalisesti eli kiinnittää käyttäjän huomion ja erottuu brändille ominaisella tavalla.

Somemainonta buustaa myyntiä

Google display kampanjat voidaan kohdentaa:

  • Demografisten tekijöiden mukaan (sukupuoli, ikä, asuinpaikka)
  • Avainsanojen mukaan 
  • Sivustolla vierailleille kävijöille (uudelleenmarkkinointi)
  • Mielenkiinnonkohteiden mukaan
  • Sijoitteluiden mukaan

Display mainonta toimii tehokkaasti silloin, kun tavoitteena on näkyvyyden ja tunnettuuden lisääminen. Tärkeää on myös muistaa mainostaa jo sivustolla vierailluille kävijöille. Google Display -mainonta niin kuin hakusanamainontakin on pitkäjänteistä ja jatkuvasti muuttuvaa. Voit tietää, mikä toimii juuri sinun kohderyhmällesi ainoastaan kokeilemalla. 

Display-mainontaa suunnitellessa on tärkeää muistaa ainakin nämä

Visuaalisuus

Kohdentamisen lisäksi mainoksen visuaalisuudella on erittäin suuri vaikutus mainoksen huomion herättämiseen. Väreillä ja kuvilla on merkittävä vaikutus siihen, millainen kuva brändistäsi välittyy katsojalle. 

Teksti

Mieti kohderyhmääsi ja mainoksesi ydinsanomaa, mikä voisi toimia sinun potentiaalisille asiakkaillesi. Viestin on tärkeää olla selkeä ja vedota sekä järkeen sekä tunteisiin. 

CTA & laskeutumissivu

Display- mainoksissa on tärkeää miettiä, mikä on mainoksen toimintakehotus (call-to-action) ja mikä on sivusto eli laskeutumissivu, jonne mainoksella halutaan ohjata. Laskeutumissivun on tärkeää vastata mainoksen ydinviestiä yhdenmukaisuuden vuoksi. 

Jos haluat hyödyntää kaikki display- mainonnan edut yrityksellesi, ota meihin yhteyttä!