Somemainonta buustaa myyntiä
Somemainonnalla teet sen minkä muullakin mainonnalla: luot kysyntää, kasvatat myyntiä, herätät kiinnostusta, kasvatat myyntiä, erotut kilpailijoista, kasvatat myyntiä, luot haluttua mielikuvaa, kasvatat myyntiä, petraat markkinaosuuksissa, kasvatat myyntiä, pärjäät kilpailussa ja kasvatat myyntiä.
Somemainonta tavoittaa oikean yleisön
Somemainonta on kustannustehokasta. Tarkka kohderyhmän määrittely ja mainonnan suunnittelu kohderyhmän mukaan vähentää mainonnan hukkaprosenttia. Tulosten seuraaminen on helppoa jolloin mainontaa voidaan ohjata koko ajan siihen suuntaan, mikä kulloinkin parhaiten toimii.
Somemarkkinointi oikeissa somekanavissa
Somemarkkinointi keskittyy Suomessa eniten Facebookiin ja Instagramiin. LinkedIn sopii mainosalustaksi B2B-tuotteille ja -palveluille, Snapchat ja Tiktok osuvat taas nuoreen, alle 30-vuotiaiden ikäryhmään ainakin toistaiseksi; on hyvä muistaa, että sosiaalinen media ja sen lainalaisuudet elävät ja muuttuvat koko ajan. Uusimmat trendit valuvat pikkuhiljaa nuoremmasta ikäpolvesta kohti vanhempia.
Somekanavat ovat helppo paikka tuoda esiin oman alan asiantuntemusta luonnollisesti ja aidosti, tyrkyttämättä. Mielenkiintoinen sisältö sosiaalisen median kanavissa vetää asiakkaita puoleensa. Muistettava on kuitenkin se, että kilpailu ihmisten ajankäytöstä on kovaa ja usein hyväkin sisältö vaatii boostausta maksetun mainonnan avulla.